Työyhteisön sisäinen viestintä saattaa olla ratkaiseva tekijä, joka erottaa menestyvät yritykset valtavirrasta. Lue, miksi sisäinen viestintä on tärkeää ja miten viestit tehokkaasti.
Sisäisen viestinnän suhteen on hyvät aikomukset, mutta viestit eivät tunnu tavoittavan henkilöstöä? Ehkä sisäisen viestinnän kanavaa vaivaa uskottavuuspula, jopa mielikuva vanhentuneesta ja tarpeettomasta tiedosta?
Yrityksen vastuuhenkilöiden huomio on usein muualla. Kontakteissa, liideissä, asiakashankinnassa ja laajemmassa näkyvyydessä. Mitattavissa luvuissa ja tuloksissa. Ja niin sen pitääkin olla.
Kasvua tavoittelevan johtajan kannattaa kuitenkin kääntää katse organisaation sisäpuolelle ja kiinnostua sisäisestä viestinnästä. Se voi olla yrityksen menestyksen kannalta ratkaiseva tekijä.
Kun panostat ajatuksella sisäiseen viestintään, tavoittelemasi tulokset voivat kotiutua helpommin ja kestävämmin kuin luulit.
Miksi? Mietitäänpä, miksi työyhteisöviestintää tarvitaan.
Mikä on yrityksen arvokkain resurssi? Se ei ole raha, teknologia eikä varsinaisesti edes työntekijän työpanos.
Tärkein resurssi on tyytyväinen ja sitoutunut työntekijä.
Mikä sitten luo tyytyväisyyttä ja miksi? Vaikka työ olisi innostavaa, arki voi tuntua harmaalta, jos työntekijä ei koe kuuluvansa joukkoon tai kokee yrityksen etäiseksi. Kun tieto ei kulje ja tekijät puurtavat laput silmillä, jotain olennaista jää rakentumatta.
"Tehokas sisäinen viestintä tiivistää työyhteisön yhteenkuuluvuuden tunnetta, vahvistaa työmotivaatiota ja sitouttaa."
Eurooppalaisen tutkimuksen mukaan vain 10 % työntekijöistä on sitoutuneita työnantajaansa, ja 70 % kokee jäävänsä tärkeiden yhteisten asioiden ulkopuolelle. Samalla 85 % työntekijöistä kertoo olevansa parhaiten motivoitunut, kun saa työyhteisöstään säännöllisiä uutisia.
Tehokas sisäinen viestintä tiivistää työyhteisön yhteenkuuluvuuden tunnetta, vahvistaa työmotivaatiota ja sitouttaa ihmisiä voimakkaammin yritykseen. Kun työntekijät ovat tietoisia siitä, mitä yrityksessä on meneillään juuri nyt, mitä tapahtuu ensi kuussa ja millaisia tuloksia tavoitellaan ensi vuodelle, tekeminen on mielekkäämpää. Teemme tätä porukassa, tästä tulee loistava juttu!
Vaikka vastuuhenkilöiden keskuudessa olisi tahtoa, sisäinen viestintä voi olla floppi, jos viesti ei tavoita vastaanottajia. Tai jos viestejä tulvii liikaa useasta kanavasta.
Jotta sisäinen viestintä toimii, viestien pitää välittyä tehokkaasti ja olla helposti vilkaistavissa. Tarvitset sovelluksen, jolla voit tiedottaa helposti koko henkilöstölle, ajasta ja paikasta riippumatta.
Mitä ominaisuuksia tarvitset ja arvostat? Suosittelemme vertailemaan viestintäsovelluksia huolellisesti.
Modernissa maailmassa työyhteisön sisäisten viestien pitää ilmestyä paitsi infonäyttöihin myös työntekijöiden työpisteille ja työpuhelimiin. Toisaalta tarvitaan myös työrauhaa. Jatkuva ilmoitustulva eri sovelluksista tuskin lisää kenenkään tyytyväisyyttä saati parantaa työtehoa.
Tähän olemme kehittäneet fiksun ratkaisun. Tower Median viestintäsovellus cNow kokoaa, suodattaa ja kohdentaa viestit, ja välittää ne oikeille henkilöille oikeaan aikaan. Sovellus hakee tiedot yleisistä viestintäkanavista, kuten intranetistä, raportointiohjelmistoista, somesta ja pikaviestimistä.
Kun kaikki viestit ilmestyvät yhteen sovellukseen, muut ilmoitukset voi kytkeä pois päältä. Tieto kulkee nopeasti kaikille, työrauhaa rikkomatta.
Haluaisitko vahvistaa työyhteisösi hyvinvointia toimivalla sisäisellä viestinnällä? Parhaimmillaan tuet yrityksesi yhteisiä tavoitteita, autat tiimejä onnistumaan ja sytytät menestyksen kipinän.
Varaa lyhyt esittely, se on maksuton! Lupaamme, että opit cNow-viestintäsovelluksen käytön 10 minuutissa.
Edellinen artikkeli
Työhyvinvointi paranee kun viestintäsovellukset vähenevätSeuraava artikkeli
Työyhteisöviestintä solmussa? Viisi vinkkiä parempaan työyhteisöviestintään