Oletko kuullut työntekijäkokemuksesta?
Kun hiot asiakaskokemusta, haluat tehdä ostavan asiakkaan olon mahdollisimman mukavaksi ja ostamisen helpoksi. Tässä ovat toivomasi tuotteet. Täältä löydät kassan, ole hyvä!
Asiakas saa välittömästi kaikki olennaiset viestit, ja kaikki sujuu. Ei viestitulvaa, ei sekavia käyttöliittymiä. Ostopolku on viritetty huippuunsa, ja sitä on miellyttävä kulkea.
Entä yrityksen sisäinen viestintä. Saavatko omat työntekijät samaa kohtelua?
Valitettavan harvoin. Yrityksen päättäjien katseet ovat usein tiukasti myynnissä, markkinoinnissa ja asiakastyössä.
Harmi, koska erinomainen työntekijäkokemus erottaa menestyjät massasta.
Yrityksen sisäisen viestinnän vastuuhenkilö saattaa laatia ja lähettää henkilöstölle erinomaisia tiedotteita, mutta viesti ei silti tunnu kulkevan perille. Miksi?
Viestintäkanavia on todennäköisesti liikaa, tai niiden käyttö on monimutkaista. Sovellusten availu vie työn keskellä liikaa aikaa ja energiaa.
”Menestyvä yritys panostaa vähintään yhtä paljon sisäiseen viestintään kuin myyntiin, markkinointiin ja asiakaskokemukseen.”
Kun tärkeät yhteiset asiat jäävät yrityksessä vain pienen porukan tietoon, luoko se yhteishenkeä? Fiilistä, että tavoittelemme jotain yhdessä? Vahvistaako se tekijöiden motivaatiota? Ei.
Kun etätyö yleistyi, työskentelyyn tuli samoja piirteitä kuin asiakkaan kokemaan digitaaliseen ostopolkuun.
Saavut työpaikalle sähköisesti, avaat järjestelmän tai useamman, etsit tietoa, kaipaat ehkä opastusta. Toivot, että kaikki toimii kuten pitää. Ilahdut, kun työt sujuvat ja koet onnistumisen riemua.
"Menestyvä yritys panostaa vähintään yhtä paljon sisäiseen viestintään kuin myyntiin, markkinointiin ja asiakaskokemukseen. Jotta sisäinen viestintä toimii, pitää sen olla kaikille osapuolille helppoa. Helppo lähettää, helppo vastaanottaa, helppo vilkaista ja lukea."
Tiedätkö, miten työntekijäsi kokevat etätyöpäivänsä? Jos työyhteisöviestintä ei toimi, paljon etätyötä tekevät saattavat vähitellen vieraantua porukasta.
Onko sinulla käytössä teknologiaa, jolla yksikanavainen ja keskitetty työyhteisöviestintä voidaan toteuttaa työntekijäkokemuksen parantamiseksi?
Varaa lyhyt demo, se on maksuton! Lupaamme, että opit cNow-viestintäsovelluksen käytön 10 minuutissa.
Edellinen artikkeli
Työyhteisöviestintä solmussa? | Lue viisi vinkkiä | Tower MediaSeuraava artikkeli
Info-tv | Miksi cNow on paljon enemmän kuin info-tv? | Tower Media